top of page

חמשת הטיפים לניהול פיננסי נכון בעסק שלך


כבעלי עסקים אנו נדרשים יום יום להתמודד עם אתגרים רבים.

לעיתים תכופות אנו נאלצים לתפקד כמנהלי שיווק ומכירות, מנהלי כספים,מנהלי תחום כח אדם והרשימה עוד ארוכה.

לרוב, אנו מוצאים עצמנו בחוסר שליטה ולכן, לא מצליחים למקסם את היכולות שלנו ושל העסק.

ריכזתי עבורם חמישה טיפים חשובים ביותר שיכולים לעזור לכם להתמודד ,להקל על הניהול הפיננסי בעסק ולתת לכם רווחה כלכלית.

טיפ ראשון: תוכנית עסקית

תוכנית עסקית היא המפתח לניהול פיננסי נכון, התוכנית העסקית "תפקס" אתכם למטרה ליעד מסוים ותיתן לכם את ה"תמונה" הכוללת האם הרצונות והשאיפות שלכם ריאליים וניתן לממש אותם לכדי רווח.

אם אתם רגע לפני פתיחת העסק או אפילו בעלי עסק קיים תעצרו רגע, תכינו רשימה מסודרת של היעדים אליהם אתם שואפים להגיע, ,תרכזו את כל האינפורמציה הרלוונטית להקמה או שדרוג העסק, החל מ גובה ההשקעה הנדרשת לשם כך (תמיד תיקחו בחשבון אחוז מסוים של סטייה),תוך כמה זמן אתם מצפים להחזיר את ההשקעה, מה צפי ההכנסות לשנה או לשנים הקרובות,מה יהיה אחוז הרווח הגולמי,איזה נכסים עומדים לרשותכם על מנת לממש את חזונכם ועוד.

התוכנית העסקית כוללת גם חלק שאינו פיננסי אלא אדמיניסטרטיבי כגון: מי יעבוד בעסק,מי יהיו הספקים, לאיזה נתח שוק אנו פונים,מהם המוצרים אותם אנו מעוניינים למכור וכו'.

בשלב הראשון אני ממליצה להתחיל עם רשימה מפורטת ובשלב השני,לערוך טבלת אקסל לטווח קצר ולטווח ארוך.באופן הזה ניתן לקבלת תמונת מצב כוללת ולערוך את השינויים הנדרשים טרם הוצאת כספים מיותרים.

מיני טיפ: גם הבנק ייתן לכם יחס מועדף ויבוא לקראתכם ברגע שתציגו בפניו תוכנית עסקית ריאלית.

טיפ שני: תזרים מזומנים

עסקים רבים נופלים או לא מצליחים להתרומם בשל חוסר בתזרים מזומנים. תזרים מזומנים הינו אחד האלמנטים החשובים והמרכזיים בהתנהלות פיננסית והוא מהווה רשת בטחון לעסק. כאשר אנו יודעים מה צפי ההכנסות ומה צפי ההוצאות ליום מסויים, אנו בשליטה,אין הפתעות ,אנו יכולים לקחת החלטות שקולות ונבונות מבעוד מועד,דבר המאפשר לנו לבחור את מקור המימון היעיל ,הכדאי והחסכוני ביותר עבורנו.

תזרים מזומנים כדאי לנהל בטבלת אקסל המחולקת להכנסות,הוצאות,דפי בנק,הלוואות, מסגרת אשראי ועוד.כמובן שניתן להוסיף עמודות רלוונטיות על פי צורכי העסק.

טיפ שלישי: הפרדה בין החשבון הפרטי לחשבון עסקי

בעלי עסקים קטנים פעמים רבות לא מפרידים בין החשבון הפרטי לחשבון העסקי. המהלך הזה שגוי מכיוון שנוצר עיוות ואין יכולת להפריד באמת בין הוצאות עסקיות לפרטיות.

חשבון נפרד יעשה לכם סדר וייתן לכם שליטה מלאה בהוצאות ובהכנסות ויציג בפניכם תמונה אמיתית של העסק. בנוסף, הפרדה בין החשבונות תאפשר לכם לשלוט ולדעת מהן ההוצאות הפרטיות שלכם והאם הן תואמות את השכר/ ההכנסות שלכם.

מיני טיפ: אם אתה "מסומן" בבנק כלקוח קצת בעייתי, מומלץ לפתוח חשבון עסקי בבנק אחר – מעין "דף חלק" להתחלה חדשה.

טיפ רביעי: התייעלות

פירוש המילה התייעלות היא לעבוד נכון יותר, חסכוני יותר, אפקטיבי יותר.

הדעה הרווחות היא שעל מנת להרוויח יותר צריך להעלות מחירים,אני טוענת שלאו דווקא. הרבה פעמים ניתן פשוט לצמצם עלויות, לשפר ולייעל תהליכים ועל ידי כך להגדיל רווחים.

לדוגמא ,לעשות סקר שוק מקיף לגבי ספקי סחורה וליצור קשר עם ספקים חדשים איתם לא עבדנו בעבר.

דוגמא נוספת, לבדוק את תפוקת העובדים והאם הם יעילים ובמידת הצורך, לעשות שינויים ארגוניים.

כמו כן, יש לבחון הוצאות נוספות המכבידות על העסק כגון רכישת ציוד במקום השכרתו(במידה ונעשה בו שימוש יומיומי).

אני ממליצה פשוט לעבור סעיף,סעיף בהוצאות ולמצוא פתרונות חלופיים לפחות ל35%-50% מההוצאות השוטפות.

הטיפ החמישי האחרון והחשוב: מעורבות שלכם

שימו לב, המעורבות שלכם בעסק היא דבר הכרחי!!!

אל תתנו לעסק להוביל אתכם, אתם אלו שצריכים לשלוט בו, להבין אותו ולהוביל אותו.

תהיו תמיד עם יד על הדופק, תשאלו, תבררו, אל תגיעו למצבי כיבוי שריפות ,תהיו תמיד מוכנים דקה לפני, תאצילו סמכויות, אבל, תדרשו תמיד לקבל תמונת מצב מכל מי שבאופן זה או אחר מעורב בעסק.

מיני טיפ: תבקשו מיועץ המס מידי חודשיים לקבל דוח רווח והפסד המפרט את ההכנסות וההוצאות. בנוסף, תבקשו שיערכו עבורכם צפי של חבות המס לפחות שלוש פעמים בשנה על מנת להימנע מהפתעות מס בסוף השנה.

בהצלחה :)


פוסטים אחרונים
ארכיון
חיפוש לפי תגיות
No tags yet.
עקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page